| Parafia Gryfów Śląski | Wipeout Fusion

Parafia Gryfów Śląski

Wipeout Fusion

Wipeout Fusion PSX2, PSX2 i jeszcze raz PSX2. Cóż, przyznaję się, ostatnio zatopiłem się w zapowiedziach na najnowszą konsolę Sony niczym Titanic w odmętach oceanu i nawet Bloody zaczyna mnie mieć dość. Obiecuję więc, że lada moment skończę to peesixowanie i powrócę na stare, dobre pecety. A na razie zapraszam do lektury zapowiedzi Wipeout Fusion. […]

Wipeout Fusion
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Wipeout Fusion

PSX2, PSX2 i jeszcze raz PSX2. Cóż, przyznaję się, ostatnio zatopiłem się w zapowiedziach na najnowszą konsolę Sony niczym Titanic w odmętach oceanu i nawet Bloody zaczyna mnie mieć dość. Obiecuję więc, że lada moment skończę to peesixowanie i powrócę na stare, dobre pecety. A na razie zapraszam do lektury zapowiedzi Wipeout Fusion.
Szczerze mówiąc nie muszę o tej grze zbyt wiele pisać. Chyba każdy właściciel PSX-a zetknął się z którąś z części Wipeouta – szalonego wyścigu pojazdów antygrawitacyjnych okraszonego rytmami techno. To z pewnością była jedna z flagowych gier szarej konsoli i, podobnie jak Tekken czy International Superstar Soccer, musiała prędzej czy później trafić na PSX 2… Dziś już wiadomo, że trafi nieco później niż pozostałe wymienione tytuły. Oznacza to, iż dopiero wiosną bieżącego roku miliony graczy na całym świecie popędzą do przodu na złamanie karku, kręgosłupa, nosa, rąk i nóg i w ogóle wszystkich kości, jakie człowiek posiada.
Świat Wipeout Fusion uległ niewielkim zmianom w stosunku do tego, co znamy z wcześniejszych tytułów. Pięknie to ujęli autorzy gry z Liverpool Studio (Krazy Ivan, Psybadek, Wipeout 2097) – skoro nastało nowe stulecie i pojawił się nowy sprzęt do zabawy, to i podejście do wyścigów arcade musi być nowe. Nie oczekujcie jednak rewolucji…. I rzeczywiście – w roku 2150 na rynku pojawiają się nowe modele pojazdów antygrawitacyjnych (łącznie 32 sztuki), rusza też liga Wipeout F9000. Miast 7 parametrów definiujących sterowność bolidów pojawia się 48! Oznacza to, iż modele, które zobaczymy w Wipeout Fusion, rzeczywiście będą w stanie wykonywać manewry z wykorzystaniem silników antygrawitacyjnych, łącznie z jazdą po pochyłych trasach czy autostradach „do góry nogami”. Co ważne, pojazdy te będą podatne na uszkodzenia, i to w całkiem realistyczny sposób! Ponadto Federacja zajmująca się organizacją wyścigów przygotowała zupełnie nowe trasy, mające zapewnić kibicom maksimum wrażeń, a jednocześnie pozwalające wyłonić najlepszego, nie zaś najzręczniejszego, pilota. Trasy (7 środowisk po 3 wyścigi w każdym) będą dawać kierowcom nieco więcej swobody, to znaczy zmuszą ich do podejmowania decyzji. Pojawią się bowiem olbrzymie otwarte przestrzenie, po których będzie można pędzić w dowolny sposób – tak więc goście umiejący tylko i wyłącznie trzymać się z góry ustalonej trasy mogą się poczuć nieco nieswojo. Piloci sterowani przez Wielką Konsolę zyskają na inteligencji. Nie będą już pędzić po z góry ustalonym torze, a zajmą się walką o każdy metr. Będą stosować zmyłki, walczyć bark w bark i nie odpuszczać ani na chwilę. Co ważne, każdy z konkurentów będzie indywidualnością zachowującą się i prowadzącą pojazd na swój własny sposób. Nie można też zapomnieć o Bronisławach, tj. broniach :), jakie Federacja udostępniła zawodnikom. Wśród nich znajdą się wszystkie najpopularniejsze urządzenia znane z arcade’ówek oraz szereg urządzeń specjalnych, dostępnych w miarę osiągania sukcesów.
Oprawa Wipeout Fusion utrzymana będzie na wysokim, nawet jak na PSX2, poziomie. Autorzy obiecują 150 tys. wieloboków (polygons) na trasę, świetną muzykę w stylu techno, no i wysoką grywalność. Jeśli te obietnice spełnią, to zapewne już niedługo gra ta zacznie się wspinać na czołówki list przebojów.

recommended